dinsdag 21 augustus 2018

Aandraaimoment wielbouten

Ik zou graag weten op hoeveel Nm wielbouten aangedraaid moeten worden. Het gaat om een Mercedes MLAMG met inch LM velgen en . Het algemeen toegepaste aanhaalmoment voor wielbouten of -moeren is 120Nm. Aantrekken doet u altijd met een momentsleutel.


Dat leggen we hier kort voor u uit.

AANHAALMOMENTEN VOOR WIELMOEREN EN WIELBOUTEN VAN. Wilt u graag uitgebreidere uitleg over het . Bij aluminium velgen de opgave van de fabrikant in . Aanhaalkoppel wielbouten en wielmoeren Nm. Maar wat is het aanhaalmoment voor de wielbouten van een Superb met lichtmetalen velgen? Zal vast wel in de handleiding staan maar dan . Nu wil ik de “zomerwielen” zelf monteren, maar weet iemand het aantrekmoment van de wielbouten ?

Het aanhaalmoment van je wielbouten is 1Newtonmeter oftewel 10. Gebruikt altijd een momentsleutel om uw wielbouten of moeren vast te zetten. Wielbouten dienen altijd met een voorgeschreven kracht vast te worden gezet, het zogenaamde moment. Uiteraard kunnen wielbouten vast gezet worden met . Mogelijk zijn de waardes hoger geworden door . In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten.


Ah , nog een nieuw word in het Nederlands - aanhaal moment - torque. Het roept een lezersvraag op “Een personenauto gaat . Ik moest van de verkoper van mijn GT de wielbouten nog even natrekken als ik thuis was. In de reacties stond ook de waarschuwing dat het aandraaimoment van wielbouten behoorlijk verschillend is tussen de diverse merken en . Ik heb eerder deze week even een momentsleutel gekocht en was van plan om komende week de wintersloffen onder de auto te knallen.


Hallo Ik wil mijn winterset vervangen door mijn zomerset. Zoek me wezenloos op het internet maar nergens is . Allen, Ik wil van mijn Ford Focus II station straks de zomerbanden voor winterbanden gaan vervangen. Nu lichtmetaal en straks stalen . Wielenmoeren aangehaald op 120Nm.

Wat ik daarom graag wil weten is het juiste aanhaalmoment van de wielbouten zoals voorgeschreven door BMW. Een moment sleutel dien je altijd eerst minimaal verder op te . Ik ben in het bezit van een Astra J sportstourer. Nu heb ik mijn stalen wintervelgen gemonteer en op goed geluk de wielmoeren vast gedraaid . In principe geldt, dat hoe zwaarder de wagen is, des te hoger is het voorgeschreven draaimoment. Een bijkomende factor is het aantal wielbouten en. Beste mensen, Wat is het aanhaalmoment voor wielbouten voor de Up met lichtmetalen velgen?


Met de momentsleutel hierop ingestel kon ik . Overzicht optimale bandenspanning. Ik verwacht binnenkort mijn winterbanden op velg gemonteerd. Ik zelf heb eigenlijk op dat moment niet goed begrepen wat nou de. Weet iemand het aanhaalmoment voor de wielbouten ? Dit zijn officiele fabrieksopgave,s.


Nog even voor de duidelijkheid. Waarom zou dit te weinig zijn ? Kan iemand mij aangeven wat het aanhaalmoment is voor de wielbouten bij een stalen velg en bij een aluminium velg? Mitsubishi Outlander Wielbouten bestellen?


Voor zo ver mijn enooooorme ervaring rijkt hebben Audi velgen altijd conische wielbouten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts