woensdag 14 februari 2018

Wielbouten aandraaien met momentsleutel

Dat leggen we hier kort voor u uit. Wilt u graag uitgebreidere uitleg over het . Met hoeveel NM dient dit te gebeuren? Ik zou deze week mijn winterbanden willen steken op mijn E91. Ik heb namelijk een momentsleutel liggen en ik vroeg mij af op . Ik heb pas mijn winterbanden gemonteerd en ik heb een momentsleutel liggen maar hoe vast moet ik de bouten aandraaien ?

Geldt het aandraaien na 150km voor alle velgen of bijv. Van het weekend ga ik mijn winterbanden er onder gooien (Opel Zafira B). Ik heb een moment sleutel, maar weet iemand met hoeveel . Wielmoeren komen los te staan posts jun. Aandraaimoment wielbouten posts jul.


En nog nooit heb ik de melding gehad dat ik de wielbouten moest. Wil je de kruissleutel bestellen? Om wielbouten met de exacte voorgeschreven kracht vast te kunnen zetten dient er gebruik te worden gemaakt van een zogenaamde momentsleutel.

Zelf vind ik voor wielbouten de voorgeschreven boutspanning wel. ANWB gebel ik rij met een meubelbak wist niet hoe mijn reserve wiel eraf moest. Wielbouten behoren altijd met een momentsleutel te worden vastgezet. Hiervoor heb ik een momentsleutel beschikbaar.


Op welk moment draaien jullie . Aanhaalkoppellijst voor wielbouten en moeren. Gebruikt altijd een momentsleutel om uw wielbouten of moeren vast te zetten. Ondanks het bezit van een slagmoersleutel en momentsleutel zal het. Garages die wielen met een luchtsleutel aandraaien zijn er zeker wel.


Ik heb met het vastdraaien van mijn wielbouten er ook wel eens eentje afgebroken. Dat heb je als je geen momentsleutel hebt. Misschien knapten je wielbouten door te strak aandraaien icm te heet worden van de fusee.


Het algemeen toegepaste aanhaalmoment voor wielbouten of -moeren is 120Nm. Aantrekken doet u altijd met een momentsleutel. Bij het aandraaien van de wielbouten of wielmoeren gebruikt u een.


Gebruik bij het monteren een momentsleutel om te verkomen dat de buiten te strak . Als laatste moeten de wielen er weer onder en de wielbouten weet vastgedraaid.

Een momentsleutel voor het vastzetten moet je echt doen, veel. Moeren kan je gerust aandraaien met de slagmoersleutel maar je moet er . Daarna met een goede kwaliteit (Gedore) momentsleutel met 1Nm. Heb geen zin dat er wielbouten uit draaien tijdens een rit. AANHAALMOMENTEN VOOR WIELMOEREN EN WIELBOUTEN VAN.


Mijn wielbouten zijn toch echt lichtjes ingevet met kopervet, zorgt ervoor. Nu lees ik hier ook vaak dat mensen thuis een eigen momentsleutel. Als je het risicovan afbreken of iets dergelijks of loslopen wilt voorkomen. Wat is het aanhaalmoment van wielbouten van een Peugeot 107.


Het aanhaalmoment van je wielbouten is 1Newtonmeter oftewel 10 . Bekijk en download hier de handleiding van Skoda Octavia Personenwagen ( pagina 1van 240) (Nederlands). Met de momentsleutel hierop ingestel kon ik na enkele kilometers de moeren toch weer een stukje aandraaien. Ook voor ondersteuning en handleiding per . Dit gebeurt met een momentsleutel die te vinden is in hoofdstuk 45.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts